مراحل کشیدن دندان

کشیدن دندان هیچگاه یک روش درمانی خوشایند برای دندان درد کودکان یا بزرگسالان نبوده، اما امکان ساده تر کردن آن در بسیاری از موارد با کمک گرفتن از تکنولوژی لیزر وجود دارد. بسیاری از افراد ممکن است تجربه تلخ کشیدن دندان اضافی و فشار زیاد وارد شده به دهان و فک خود را در زمان کودکی یا نوجوانی به یاد داشته باشند و علاوه بر این در اکثر مواقع بعد از تحمل این فشار برای چند روز با درد و التهاب در محل دندان کشیده شده روبرو بودند. به هر حال روش ها و مراحل کشیدن دندان دیگر به صورت قبل نیست.

اکثر لیزرهای مورد استفاده در کلینیک دکتر بزرگ و دکتر محمدی نژاد لیزرهای بافت نرم دایود هستند که فقط برای بریدن بافت لثه بسیار مناسب می باشند. برای درمان، متخصصان این کلینیک راحت ترین وضعیت را برای شما در نظر گرفته و به این ترتیب اکثر بیماران این کلینیک هیچ دردی را در هنگام کشیدن دندان خود احساس نمی کنند. بعضی از مزایای اصلی کشیدن دندان با کمک لیزر در این کلینیک به شرح زیر هستند:
کاهش قابل توجه درد در طول درمان
کاهش و حتی حذف نیاز به استفاده از مواد بی حسی
حداقل کردن خون ریزی و ورم در طول درمان
دقیق تر بودن این روش درمانی در مقایسه با روش های قدیمی
نگه داشتن بخش بیشتری از استخوان و بافت اطراف آن در طول درمان
روش قدیمی کشیدن دندان به سه دلیل زیر می توانست دردناک باشد:

-استخوان و بافت نرم آن می توانست بطور عمیق در نتیجه فعالیت های مربوط به شل کردن و اهرم کردن یک دندان به منظور خارج کردن آن از حفره با استفاده از ابزارهای قدیمی مثل انبر دست دچار آسیب شده و این شرایط باعث ایجاد درد و التهاب برای بیمار شود.

-عفونت باکتریایی ایجاد شده در این حالت را نمی توان به سادگی از بخش های عمیق تر حفره دندان خارج کرد و این شرایط نیز می تواند باعث ایجاد عفونت دندان دردناک پس از کشیدن شود.

بافت نرم و جریان خون در حفره دندان و اطراف آن ممکن است به خاطر آسیب وارد شده در نتیجه کشیدن دندان دچار مشکل شده و به این ترتیب یک لخته خونی نامناسب و یک حفره خشک دردناک برای بیمار ایجاد شود.

به هر حال، خبر خوب درباره کشیدن دندان با لیزر این است که ریسک مشاهده سه حالت بالا را می توان با استفاده از لیزر حداقل کرده یا حتی در برخی موارد حذف نمود.

er